Friday, 1 July 2011

On this day...

On this day...

I bow and pray to the only thee,
The only one who's fill with mercy,
And beg for forgiveness can I only say,
On this miraculous day that's called Friday

I know I always forgotten about You, 
But as a mere slave who had a wish too,
And only hope that you can ease the pain,
Like a dried land hoping for a rain

It is clear that I'm a sinner,
But still expect to turn before comes the reaper,
Hope to be blessed on this day from mourning,
At least until the day of reckoning

25 comments:

Faaein Talip Roy said...

bestnya baca puisi dalam bahasa Inggeris ni.. semoga hari ini ada manfaatnya buat kita semua.. =]

bujal X said...

puitis~~~ececece~~

JIJI YU said...

haha..aku nak rap gune puisi engko ni

chirpy_chummy said...

aku slalu lupa kpd Dia ketika senang. ketika hidup dah cacamerba, barulah aku nk igt Dia.

*sigh

aque said...

saya sayang dia
saya cinta die
saya rindu die

besh puisi... :)

selamat hari jumaat

Aiman Ariffin said...

I'm impressed! What can I say? You pulled it off! :) selamat menunaikan Solat Jumaat k :)

sha a.s said...

God understands our prayers even when we can't find the words to say them

Lelaki Ini said...

suke!

cikmemy said...

salam hari jumaat...

xpe bro...kalau kite da sedar dosa kite pada dia, cepat2 mintak ampun dan bertaubat ok.~

GreenAppleKu.com said...

Suke artikel ni, jangan melupakanNya.

Anis izyan Abd Rahman said...

happy friday !
happy solat jumaat juge !

Raden said...

jumuah...

ghost writer said...

setiap orang punya dosa..setiap orang tau apa dosa dia kecuali yang masih banyak bertanya apa yang dia telah lakukan.

Ain Zulaikha said...

tak terlambat untuk bertaubat kepada yang Esa. :)

delarocha said...

teruskan berdoa

aleen aiden said...

asal kamu berdoa,tetaplah dengan harapan. ^_^

PrmpnDkwtMrh said...

Dia selalu nanti-nantikan kita datang.

tapi kita yang selalu buat-buat lupa.

:)

Faaein Talip Roy said...

p/s: sy study kat universitas yang namanya menghasilkan minyak.. huhuhu... belajar je pasal batu... tapi tak adalah sampai nak jadi dokter batu.. huhuhu..

emieysandra said...

best!!

Bigdaddyz said...

nice!

Bigdaddyz said...

nice!

Bella Bell said...

wow.. menarik! :)


JA.. dah lama nak tanya.. errr.. entry awak memang tak de in BM ea? hehe.. saja je tanya.. jangan terasa ea :)



^^

Alexandriana Alia said...

=)

James Alexander said...

faaein : ya... owh... begitu.. ingatkan benar2 ingin jadi doktor batu... hehehe..

bujal : hehehe... kamu pon boleh juga berpuitis seperti aku...

jiji : rap la jiji... slagi boleh...

chirpy : sama juga seperti ku...

aque : thx...

aiman : thx man... you too...

sha : yup.

lelaki ini : like huh ? *smile*

cik memy : senantiasa...

green apple : thx.. you too...

anis izyan : baik cik...

raden : sumaat

ghost : benar... yg byk bertanya tu x check diri sendiri la tu...

ain Z: selagi nafas masih ada, mmg masih belum terlambat..

delarocha : masih dan terus...

aleen : mmg sentiasa berharap..

prmpndkwtmrh : kita lalai dan leka..

emiey : biasa jek... x la best sgt pon...

bigdaddy : thx bro...

bella : sikit je menariknya...
hmm... nam menulis dlm BM tu akan dipikirkan kelak...

alexandriana : *smile to you too*

~Nabilah~ said...

it's not too late for us to repent...